نصب دوربین مداربسته در کارگاه

نصب دوربین مداربسته در کارگاه

در دنیای پر هرج و مرج امروز، امنیت یکی از مهم ترین دغدغه های افراد و سازمان هاست. کارگاه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
نصب دوربین مداربسته در کارگاه می‌تواند به شما درک بهتر از فعالیت کارگران، جلوگیری از حوادث غیرقابل پیش بینی، بررسی حوادث، تجزیه و تحلیل رفت و آمد کارگران و افراد غیرمجاز و بسیاری مسائل دیگر کمک کند.

نصب دوربین مداربسته در کارگاه همیشه یکی از نیازهای اصلی صاحبان کارگاه است. وجود دوربین مداربسته از نیازهای اصلی کارگاه ها به دلیل وجود لوازم و قطعات سخت افزاری گران قیمت و کنترل ورود و خروج کاربران است. علاوه بر این، کارگران کارگاه نیز باید در محیطی ایمن و سالم کار کنند.

شما با نصب دوربین مداربسته در کارگاه می توانید از راه دور تمامی فعالیت ها را زیر نظر داشته باشید. بسیاری از کارگاه های ایران به دلیل عدم استفاده از دوربین مداربسته دچار ضرر و زیان شدید شده اند. برای مثال ما در یک نمونه کارگاهی شاهد آن بودیم که صاحب کسب و کار به دلیل عدم وجود دوربین مداربسته نتوانسته است به مقام قضایی مدارک لازم برای رفع اتهام خود ارائه دهد و متحمل ضرر زیادی برای جبران خسارت شده است.

با این حال بسیاری از صاحبین کسب و کار همچنان نصب دوربین مداربسته در کارگاه را فراموش می کنند، در صورتی که نصب دوربین مداربسته در کارگاه باید همیشه در اولویت قرار گرفته شود.

همانطور که صاحبین کسب و کار برای تجهیز کارگاه خود از وسایل و امکانات گسترده ای استفاده می کنند، باید نصب دوربین دوربین مداربسته در کارگاه را جدی بگیرند. با در اختیار داشتن دوربین مداربسته، شما می توانید سند محکمی برای اثبات شواهد خود داشته باشید. . همچنین، دوربین های مداربسته می توانند به نظارت بر کارگران و اطمینان از ایمنی آنها در محل کار کمک کنند.

اما قبل از نصب دوربین مداربسته در کارگاه باید عوامل مهمی را در نظر بگیرید. همیشه انتخاب بهترین دستگاه برای نصب دوربین مداربسته در کارگاه معضل بزرگی بوده است اما ما در اینجا سعی داریم با راهنمایی جامع و دقیق به شما برای رفع این مشکل کمک کنیم.

تا انتهای این مقاله از سایت ایرانکمز با ما همراه باشید چون قرار است نکات ویژه و مهمی را در اختیار شما قرار بدهیم.

 

نصب دوربین مداربسته در کارگاه و آشنایی با انواع دوربین

یکی از مراحل مهم قدم اول برای نصب دوربین مداربسته در کارگاه، انتخاب بهترین و مناسب ترین دوربین مداربسته برای محیط کارگاهی است.

دوربین های مداربسته را معمولا به سه دسته اصلی از نظر ظاهری تقسیم می کنند:

دوربین مداربسته دام: از این دوربین ها بیشتر برای محیط داخلی استفاده می شود. دوربین مداربسته دام به دلیل ظاهر گنبدی شکل، زیبای محیط را حفظ می کند و ساختار پیچیده ای برای نصب ندارد.

دوربین مداربسته بولت: دوربین مداربسته بولت ظاهری شبیه به لوله یا گلوله دارد. دوربین مداربسته بولت برای فضای خارجی مناسب هستند. این دوربین ها اکثرا ضدآب هستند.

دوربین مداربسته اسپیددام: دوربین مداربسته اسپیددام یا دوربین چرخشی، دوربین هایی هستند که می توانند به صورت افقی و عمودی چرخش داشته باشند و تصاویری با میزان دید بیشتری را ارئه بدهند.

 

مزایا و کاربردهای دوربین مداربسته در کارگاه

دوربین های مداربسته می توانند مزایای زیادی برای کارگاه ها داشته باشند. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش امنیت

دوربین های مداربسته می توانند به جلوگیری از سرقت، خرابکاری و سایر جرایم کمک کنند. آنها می توانند تصاویری از افراد و فعالیت های مشکوک را ثبت کنند که می تواند برای شناسایی مجرمان و پیگیری آنها مفید باشد.

بهبود ایمنی کارگران

دوربین های مداربسته می توانند به نظارت بر کارگران و اطمینان از ایمنی آنها در محل کار کمک کنند. آنها می توانند تصاویری از حوادث و سوانح را ثبت کنند که می تواند برای بررسی علت حوادث و جلوگیری از وقوع مجدد آنها مفید باشد.

بهبود بهره وری

دوربین های مداربسته می توانند به نظارت بر روند تولید و شناسایی نقاط بهبود کمک کنند. آنها می توانند تصاویری از نحوه انجام کار توسط کارگران را ثبت کنند که می تواند برای بهبود بهره وری و کاهش هزینه ها مفید باشد.

کاهش هزینه های کارگاه

دوربین های مداربسته می توانند به کاهش هزینه های مربوط به خسارات و حوادث در کارگاه کمک کنند.

 

معایب دوربین مداربسته در کارگاه

البته نصب دوربین مداربسته در کارگاه معایبی نیز دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه نصب و نگهداری: هزینه نگهداری و نصب دوربین مداربسته در کارگاه می تواند بالا باشد.
  • محدودیت در برخی شرایط محیطی کارگاه: دوربین های مداربسته در برخی شرایط محیطی مانند نور کم، شرایط آب و هوایی نامساعد و دسترسی بد ممکن است عملکرد مناسبی نداشته باشند.

 

بهترین دوربین برای نصب دوربین مداربسته در کارگاه چیست؟

پیش از نصب دوربین مداربسته در کارگاه باید ابتدا نیازهای خود را بشناسید. شناسایی نقاط حیاتی کارگاه که نیاز به پوشش دوربین دارد و تحلیل نورپردازی و شرایط محیطی از نکات مهم برای شناسایی نیازهای خود است.

قدم بعدی بعد از شناخت نیازها، مشخص شدن اولویت های شما برای خرید دوربین مداربسته برای کارگاه است. ممکن است اولویت خرید دوربین مداربسته شخص صاحب کسب و کار، خرید دوربین مداربسته ارزان ولی با کیفیت باشد، یا ممکن است اولویت یک شخص دیگر از نصب دوربین مداربسته در کارگاه، صرفا جهت جلوگیری و کنترل ورود و خروج افراد غیرمجاز به کارگاه باشد.

پس با توجه به اولویت ها، باید در نظر داشت که بهترین محصول موردنظر برای نصب دوربین مداربسته در کارگاه چیست؟

حال در ادامه مراحل نصب دوربین مداربسته در کارگاه را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

مراحل نصب دوربین مداربسته در کارگاه

1- خرید دوربین مداربسته

اولین قدم بعد از شناخت نیازها و اولویت بندی انتخاب و خرید دوربین مداربسته است. برای خرید دوربین مداربسته می توانید از فروشگاه های فیزیکی یا فروشگاه اینترنتی ایرانکمز استفاده کنید. تمامی محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی ایرانکمز دارای توضیحات لازم و کافی هستند. این توضیحات خیال خریداران دوربین مداربسته را بابت در اختیار داشتن بهترین دوربین مداربسته مناسب با فضای کارگاهی را راحت کرده است.

دوربین های مداربسته در انواع مختلفی از نظر رزولوشن، کیفیت تصویر، برد دید در شب و سایر ویژگی ها موجود هستند. برای کارگاه، دوربین های مداربسته با رزولوشن بالا و دید در شب خوب یعنی دوربین با دید در شب بالا و یا دوربین های دید در شب رنگی که از تکنولوژی استارلایت و تکنولوژی وارم لایت بهره مند هستند توصیه می شود.

در هنگام انتخاب دوربین های مداربسته برای کارگاه، باید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

نوع دوربین: دوربین های مداربسته در دو نوع آنالوگ و دیجیتال موجود هستند. دوربین های آنالوگ ارزان تر هستند، اما کیفیت تصویر آنها کمتر از دوربین های دیجیتال است.

رزولوشن تصویر: رزولوشن تصویر دوربین، کیفیت تصویر آن را تعیین می کند. دوربین های با رزولوشن بالاتر، تصاویر با کیفیت بهتری را ارائه می دهند.

کیفیت تصویر: کیفیت تصویر دوربین، میزان جزئیات قابل مشاهده در تصویر را تعیین می کند. دوربین های با کیفیت تصویر بالاتر، جزئیات بیشتری را در تصویر نشان می دهند.

برد دید در شب: برد دید در شب دوربین، میزان روشنایی محیطی را که دوربین می تواند در شب مشاهده کند، تعیین می کند. دوربین های با برد دید در شب بالاتر، می توانند محیط های تاریک تر را مشاهده کنند.

سایر ویژگی ها: دوربین های مداربسته دارای ویژگی های مختلفی مانند تشخیص حرکت، زوم اپتیکال و ضبط صدا، تکنولوژی های تصویری WDR ،BLC ،HLC ،DNR و همچنین تکنولوژی های هوش مصنوعی هستند. در هنگام انتخاب دوربین های مداربسته، باید نیازهای خود را در نظر بگیرید.

 

2- انتخاب مکان مناسب برای نصب دوربین ها

مرحله دوم انتخاب مکان مناسب برای نصب دوربین ها است. مکان نصب دوربین ها مهم است. دوربین ها باید در مکان هایی نصب شوند که بتوانند دید کاملی از منطقه تحت پوشش داشته باشند. همچنین باید توجه داشته باشید که دوربین ها باید در مکان هایی نصب شوند که به راحتی قابل دسترسی نباشند.

همیشه به یاد داشته باشید قبل از خرید دوربین ها و تجهیزات خود، باید جانمایی دوربین ها مشخص شوند. برای انتخاب اصولی بهترین محل نصب دوربین مداربسته در کارگاه، می بایست این فرآیند توسط کارشناسان این حوزه صورت بگیرد. تیم ایرانکمز با ارائه خدمات نصب و ارسال متخصص نصب دوربین مداربسته به صورت رایگان در تهران به محل کارگاه، شما را در این امر یاری می کند.

 

در انتخاب مکان مناسب برای نصب دوربین ها باید به عوامل زیر توجه کرد:

زاویه دید: دوربین ها باید در مکان هایی نصب شوند که بتوانند زاویه دید مناسبی از منطقه تحت پوشش داشته باشند.

ارتفاع نصب: دوربین ها باید در ارتفاع مناسبی نصب شوند تا بتوانند دید کاملی از منطقه تحت پوشش داشته باشند.

امکان دسترسی: دوربین ها باید در مکان هایی نصب شوند که به راحتی قابل دسترسی نباشند تا از دستکاری و تخریب آنها جلوگیری شود.

 

3- انجام سیم کشی

قدم بعدی کابل کشی است. دوربین های مداربسته به برق و اتصال به شبکه نیاز دارند. بنابراین، باید سیم کشی لازم برای اتصال دوربین ها انجام شود.

سیم کشی دوربین مداربسته معمولاً به دو صورت انجام می شود:

  1. سیم کشی داخلی: در این روش، سیم ها از داخل ساختمان به دوربین ها کشیده می شوند.
  2. سیم کشی خارجی: در این روش، سیم ها از خارج ساختمان به دوربین ها کشیده می شوند.

در انتخاب روش سیم کشی باید به عوامل زیر توجه کرد:

  • طول مسیر سیم کشی: اگر مسیر سیم کشی طولانی باشد، باید از سیم های با کیفیت بالا استفاده شود.
  • شرایط محیطی: اگر دوربین ها در معرض شرایط محیطی نامساعد مانند آب و هوای بارانی یا برفی قرار دارند، باید از سیم های مقاوم در برابر آب و هوا استفاده شود.

 

نکته مهم: کابل کشی باید گونه ای انجام شود که کابل ها در دسترس سایرین قرار نگیرد، برای این منظور می توانیم کابل ها را از داخل سقف کاذب رد کنیم یا برای کابل ها داکت کشی صورت بگیرد. همچنین می توانیم از لوله های فلکسی (لوله های فلزی منعطفِ عایق شده با پلاستیک) برای نصب در محیط هایی که نیاز به مراقب بیشتر از کابل ها داریم استفاده کنیم.

 

4- نصب دوربین ها

پس از جانمایی دوربین ها و انجام کابل کشی، نوبت به نصب دوربین مداربسته است. دوربین ها باید روی پایه ای محکم نصب شوند تا از افتادن آنها جلوگیری شود. دوربین های مداربسته باید به گونه ای نصب شوند که زاویه دید مناسبی داشته باشند. همچنین ارتفاع نصب دوربین مداربسته باید به گونه ای باشد که در معرض دسترسی عموم قرار نگیرد. زیرا سرقت دوربین مداربسته نصب شده، یکی از جرائم مشهود این روزها در ایران است.
ضمنا دوربین ماربسته باید به گونه ای نصب شود که دسترسی به آن برای نظافت و نگهداری توسط صاحبان کارگاه فراهم باشد.

 

5- نصب هارد دیسک دستگاه و فیش و اتصالات

پس از نصب دوربین مداربسته در کارگاه، حالا نوبت به نصب هارد دیسک دستگاه و همچنین اتصال دوربین ها به دستگاه ضبط تصاویر است. برای نمایش تصاویر ضبط شده روزهای گذشته نیاز به استفاده از هارددیسک در دستگاه دی وی آر است. برای این منظور باید هارددیسک خریداری شده را طبق دستورالعمل های سازنده دی وی آر به دستگاه دی وی آر وصل کنید.

دوربین های آنالوگ به وسیله فیش BNC  به دستگاه ضبط تصاویر (دی وی آر DVR) متصل می شوند. به یاد داشته باشید که کابل های کواکسیال توانایی ارسال همزمان برق، صدا و تصویر را دارد. پس بهترین راه برای نصب دوربین مداربسته در کارگاه استفاده از کابل های کواکسیال به منظور جلوگیری از هزینه های اضافی کابل کشی است.

 

6- پیکربندی دستگاه ضبط تصاویر

 پس از نصب هارد و اتصال کابل ها مرحله بعدی در نصب دوربین مداربسته در کارگاه انجام تنظیمات نرم افزاری دستگاه دی وی آر است. تنظیمات دستگاه دی وی آر فرایندی تخصصی است. البته عموم مردم با جستجو در فضای مجازی می توانند آن را انجام بدهند اما بهترین و راحت ترین راه برای این امر استفاده از نیروی متخصص است.

نیروی متخصص می تواند آموزش های لازم برای نحوه مانیتورینگ زنده و دسترسی به تصاویر ذخیره شده را به شما ارائه دهد. همچنین نیروی متخصص می تواند نحوه رفع مشکل احتمالی، نگهداری از تجهیزات، انجام بازرسی های دوره ای، پشتیبانی فنی و به روزرسانی تجهیزات را به شما انتقال دهد یا در قبال این خدمات از شما هزینه آن را دریافت کند.

 

7- پیکربندی دوربین ها

پس از نصب دوربین ها، باید آنها را پیکربندی کنید. پیکربندی دوربین ها شامل تنظیماتی مانند رزولوشن تصویر، کیفیت تصویر، برد دید در شب و سایر ویژگی های تصویر است.

 

8- نظارت بر تصاویر

پس از پیکربندی دوربین ها، می توانید شروع به نظارت بر تصاویر کنید. تصاویر دوربین ها را می توان از طریق یک مانیتور، رایانه یا دستگاه تلفن همراه مشاهده کرد.

در هنگام نظارت بر تصاویر، عوامل زیر را در نظر بگیرید:

نظارت زنده: تصاویر دوربین ها را می توان به صورت زنده مشاهده کرد.

جستجوی تصاویر: می توان تصاویر دوربین ها را برای یافتن تصاویر خاص جستجو کرد.

زمان نظارت: باید زمان کافی را برای نظارت بر تصاویر اختصاص دهید.

نحوه نظارت: می توانید تصاویر را به صورت دستی یا خودکار نظارت کنید.

نحوه ذخیره تصاویر: تصاویر را می توان به صورت محلی یا ابری ذخیره کرد.

 

نکاتی برای نصب دوربین مداربسته در کارگاه

در اینجا چند نکته برای نصب دوربین مداربسته در کارگاه آورده شده است:

  • از یک متخصص کمک بگیرید: اگر تجربه نصب دوربین مداربسته ندارید، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. یک متخصص می تواند به شما کمک کند تا دوربین های مناسب را انتخاب کنید و آنها را به درستی نصب کنید.
  • قوانین و مقررات محلی را رعایت کنید: قبل از نصب دوربین مداربسته، باید قوانین و مقررات محلی را در مورد نظارت تصویری بررسی کنید.
  • کارگران خود را مطلع کنید: قبل از نصب دوربین مداربسته، باید کارگران خود را در مورد آن مطلع کنید. کارگران باید بدانند که در کارگاه تحت نظارت دوربین های مداربسته هستند.

 

دستور العمل های ایمنی لازم هنگام نصب دوربین مداربسته در کارگاه

در هنگام نصب دوربین مداربسته در کارگاه، باید نکات ایمنی زیر را رعایت کنید:

  • از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنید. هنگام نصب دوربین مداربسته، باید از تجهیزات ایمنی مناسب مانند کلاه ایمنی، عینک ایمنی و دستکش ایمنی استفاده کنید.
  • از سیم های برق ایزوله استفاده کنید. سیم های برق دوربین مداربسته باید به طور ایمن عایق بندی شوند تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری شود.
  • دوربین ها را در مکان های امن نصب کنید. دوربین ها باید در مکان هایی نصب شوند که در معرض آسیب فیزیکی قرار نگیرند.
  • کارگران خود را در مورد دوربین های مداربسته مطلع کنید. کارگران باید بدانند که در کارگاه تحت نظارت دوربین های مداربسته هستند.

 

نتیجه گیری

در انتها می توان گفت که یکی از نیازهای اساسی هر کارگاه، نصب دوربین مداربسته در کارگاه است. دوربین مداربسته در کارگاه باید به گونه ای باشد که تمامی اطلاعات موردنیاز کارفرما تامین شود. همچنین انتخاب دوربین مداربسته، استفاده از بهترین نوع دوربین مداربسته و بسیاری از عوامل مهم دیگر، نقش حیاتی در انتخاب بهترین دوربین ممکن را دارد.

فروشگاه اینترنتی ایرانکمز با بیش از 10 سال سابقه در حوزه امنیت و تجهیزات امنیتی، اماده ارائه بهترین پیشنهادات به صاحبان کارگاه در سراسر ایران عزیز است. فروشگاه اینترنتی ایرانکمز با در اختیار دادن اطلاعات کافی و جامع برای خرید محصولات و تجهیزات امنیتی در وبسایت خود، خدماتی نظیر ارسال سریع، مشاوره تلفنی و حضوری رایگان، بازدید از محل رایگان در تهران و خدمات نصب دوربین مداربسته در کارگاه را به شما عزیزان ارائه می دهد.

2 دیدگاه در “نصب دوربین مداربسته در کارگاه

  1. محسن اسماعیلی گفت:

    کارگاه ما چندتا دوربین دام داره که کیفیت تصویر خوبی ندارن و نویز توی تصویر زیاده. بارها با خیلی از کارشناسان دیگه صحبت کردیم و تصویر اصلاح نشد. به نظرتون مشکل از کجاست؟

    1. آریا ادمین گفت:

      سلام جهت بررسی و کارشناسی دقیق باید محل بازدید بشه
      علت های زیادی باعث ایجاد نویز در تصویر دوربین مداربسته میشه مثل : کابل، محل قرار گیری کابل و نحوه کابل کشی، اتصالات نامرغوب و ضعیف، خود دوربین مداربسته، دستگاه DVR-NVR، آداپتورها و غیره.
      بهتره از یک متخصص و نصاب حرفه ای برای انجام این کار استفاده کنید.
      با همکاران ما تماس بگیرید تا در کمترین بازه زمانی مشکل براتون بر طرف کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مقاله

پرداخت آنلاین امن

پرداخت با کارت‌های شتاب

express-delivery

ارسال سریع

ارسال در کوتاه‌ترین زمان

پشتیبانی پاسخ‌گو

پشتیبانی و مشاوره فروش رایگان
گارانتی

ضمانت اصل بودن

تضمین اصالت کالا با گارانتی معتبر

بازدید از موقعیت

بازدید رایگان از محل نصب (شهر تهران)

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من